Sosyal medya uzmanı ne demek kısaca tanımlayalım. Sosyal medya uzmanı, marka ya da isim bilinirliğini arttırmak ve pazarlama faaliyetlerini geliştirmek ile sorumlu kişiye verilen isimdir. Sosyal medya uzmanı aynı zamanda satışları arttırmak için strateji planlaması, uygulaması ve izlemesi gibi görevlere de sahiptir. Sosyal medya uzmanı görev tanımını aşağıda birkaç madde halinde özetleyelim. Bu görev ve sorumluluklar markaların isteklerine göre kendi aralarında ayrılacaktır şüphesiz ancak genel bir görev tanımı verecek olursak aşağıdakilerden söz edebiliriz.
- İçeriklerin günlük olarak oluşturulması, düzenlenmesi, resim ve videoların eklenmesi ve yayına alınması
- Araştırma, kıyaslama ve kitle kimliğinin analiz edilmesi. Tüm bunlar çerçevesinde özellikle kitle kimliğinin de şekillenmesi ile sosyal medya stratejisinin oluşturulması ve uygulanması.
- Her an takip halinde olunması; ürünlere ya da paylaşıma gelecek olumsuz eleştiriler ya da şikayetler için “ulaşılabilir olma”.
- Gerektiği durumlarda düzeltmeler yapılması, olumsuz haberler yönelik açıklamalarda bulunulması.
- Marka ismini yönetmek, promosyonlar düzenlemek ve böylece sosyal medya hesaplarına erişimi arttırmak.
- Kriz yönetimini iyi kotarmak; bu kimi zaman günlük gelişen durumlar olabilir kimi zaman da kötü eleştiriler olabilir. Her koşulda krizi iyi yönetmek ve müşterilerin isteklerine yanıt vermede gecikmemek.
Yukarıda saydıklarımız sosyal medya uzmanının görev tanımlarından yalnızca birkaçıdır diyebiliriz. Tüm markaların, firmaların sosyal medyanın gücü ile önemli ivme kazandığı bu dönemde işin büyük oranda yükü sosyal medya uzmanının üzerinde oluyor demek mümkün.
Pixel Works Sosyal Medya Ajansı
Atakent Mahallesi Turgut Özal Bulvarı Dumankaya Miks Rezidans B5 Blok Dükkan No:5 Atakent / Küçükçekmece