Sosyal medya uzmanı; birlikte çalıştığı birey, kurum ya da kuruluşların adına sosyal medya üzerinden yürütülen pazarlama faaliyetleri, hedef kitle analizi, isim veya marka değerinin arttırılması gibi çalışmaları planlama, uygulama ve takip etme ile yükümlü kişidir.
Bu meslek mensuplarının kendilerini geliştirdikleri sınırsız bir alan söz konusudur. Sosyal medyada yaratıcı, yenilikçi ve dinamik fikirler ile müşteri ve hedef kitlesinin arttırılması kilit noktadır.
Sosyal medya platformları günümüzde pazarlama açısından oldukça verimli bir kaynaktır. Küçük işletmelerden büyük firmalara veya bireysel küçük çaplı satış yapanlara kadar herkes sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanmaktadır. Satışlara, markanın değerine ve potansiyel alıcıların arttırılmasına yönelik çok sayıda pazarlama stratejisi bulunmaktadır. Bu mesleği icra eden kişilerin görevlerini temel olarak gruplandıracak olursak;
- Sosyal medya uygulama operatörlüğü
- İçerik yöneticiliği
- Sosyal medya denetçiliği şeklindedir.
Instagram Story
Sosyal Medya Uzmanı Kimdir?
Farklı sosyal medya platformları konusunda kapsamlı bir şekilde kendini geliştirmiş olan profesyonel kişidir. Bu konuda uzman bir kişi ile çalışmak amatör bir profil ve içerik görünümünden sizi kurtaracaktır. Bu da potansiyel müşteri ya da takipçi kitlesinin en çok dikkat ettiği iki şeydir. Hedef kitlenin kazanımı için profesyonel bir imaj çizmek zorunludur.
Bunun dışında günümüzde tüm rakiplerin farklı sosyal medya hesaplarının olması ve rakiplerinizin kendi sosyal medya hesaplarını etkin bir şekilde kullanımı, artık bu tür hesaplara sahip olmayı zorunlu kılmaktadır. Bu işi en iyi şekilde yapabilmek ve maksimum düzeyde verim alabilmek için profesyonel bir sosyal medya uzmanı ile çalışmalısınız.
Neden Sosyal Medya Uzmanı ile Çalışmalısınız?
Bir sosyal medya uzmanı ile çalıştığınızda şu hizmetleri alırsınız;
- Her gün orijinal yazı, fotoğraf/video içerik üretilmesi, düzenlenmesi ve yayınlanması
- İçeriklere gelen olumsuz eleştirilerin ve şikayetlerin yönetilmesi,
- Çevrimiçi platformlarda çalışılan marka ya da isim hakkında çıkmış haberlerin takibinin sağlanması,
- Hedef kitle analizi yapılarak kendisinden önce paylaşılmış içeriklerin düzenlenmesi ve her yeni içeriğin hedef kitlenin kriterlerine uygun şekilde oluşturulması,
- Sosyal medya platformunun analiz araçlarının iyi bir şekilde kullanılması ve buna göre içerik çalışmalarına yön verilmesi,
- Markanın değerleri veya bireysel çalışmalarda kişinin kendi değer yargılarını bilerek, içeriklerin kendi kimliğine göre değil ilgili kişi/kuruluşların kimliğine uygun şekilde düzenlenmesi,
- %100 özgün görsel ve yazı içerikleri üretilmesi,
- Özel günlerde marka/isim değerini arttıracak içeriklerin paylaşımının yönetilmesi,
- Rakip analizleri yapılarak markayı ya da kişiyi rakiplerinden farklı kılacak yönlerin keşfedilmesi,
- Tüzel kişiler ile yapılan çalışmalarda firmanın ya da dernek, vakıf vb. toplulukların kendi politikalarına uygun sosyal medya sayfaları kurulması,
- Haftalık ve aylık planlar oluşturarak bunların düzenli olarak paylaşımının sağlanması,
- Gerektiğinde promosyon düzenlenmesi,
- Hootsuite, Medya planet ve Social App gibi gerekli aplikasyonların etkin bir şekilde kullanılması,
- Firma, kurum ya da kuruluşlar ile çalışma yaparken gerektiğinde diğer departmanlar ile iletişim kurulması,
- Takipçi arttırmaya yönelik güncel stratejilere hakim olunması,
- Sosyal medyada popüler son trendlerin takip edilmesi ve oluşturulan takvime bu içeriklerin de eklenmesi,
- Trendlere göre içerik oluşturulurken içeriğin özgün olması ve farklılık yaratarak potansiyel yeni müşteri/takipçiyi profile çekerek sayfanın trafiğinin arttırılmasının sağlanması,
- İçeriklerde firma/bireyin güçlü yönlerini doğal bir halde vurgulanması gibi hizmetler alınır.
Günümüzde farklı sosyal medya platformlarında tüm güçlü ve öne çıkan markalar ve fenomenler bir sosyal medya uzmanı ile birlikte hesaplarını yönetmektedir.
Bir Sosyal Medya Uzmanında Olması Gereken Özellikler Nelerdir?
Bir sosyal medya uzmanı ile çalışmaya başladığınızda beklentilerinizin tamamını karşılayabilmesi için birtakım özelliklere sahip olması gerekir. Profesyonel bir uzman şu özelliklere sahiptir:
- Multiple görevleri önem sırasında göre dizme
- Stres altında çalışabilme
- İyi bir kriz yönetimi
- Teslimat zamanlarına her zaman sadık kalmak
- Ekip çalışmasına yatkınlık ve liderlik
- Gerekli durumlarda paylaşım yapılacak içeriği profesyonel hale getirmek için konunun bir uzmanına ulaşmak, danışmak ve işbirliğinde bulunmak
- Sosyal medyanın optimizasyonu konusunda bilgi sahibi olmak (SEO)
- Meraklı ve iyi bir araştırmacı olmak
- Müşterileri, sosyal medyadaki yorumları, mesajları, şikayet bildirilerini vs. yöneterek kitlenin varsa olumsuz düşüncelerini olumlu hale getirerek yeni kişilerin kazanılmasını sağlamak
- Hızlı karar verme yeteneğine sahip olmak
- Yazılı içerikler konusunda profesyonel olmak
- Üst düzey görsel zekaya sahip olmak
- Profesyonel analiz araçları kullanmak
- Düzenli analiz raporları çıkarmak
- Her daim erişilebilir olmak
- Grafik ve video tasarımları konusunda bilgi sahibi olmak ya da bu alanda uzman kişiler ile gerektiğinde iletişim kurmak şeklindedir.
Sosyal Medya Uzmanlığı Analiz Araçları
Sosyal medya platformların içinde yer alan analiz bölümleri gerekli analizlerin tamamının yapılabilmesi için yeterli değildir. Bu alanda en popüler kullanılan analiz araçları;
- Medya Planet
- Social App
- Hootsuite şeklindedir.
Medya Planet
En kapsamlı medya takibi, medya analizleri, hedef kitleyi arttırmaya yönelik çalışmalar, ürün bilinirliğinin arttırılması ve satın alma fiilinin gerçekleştirilmesi konusunda bir numaradır.
Social App
Bir sosyal medya ajansı tek bir bireye ait ya da bir topluluğa ait farklı tüm sosyal medya platformlarını tek bir yerde gruplandırarak daha kapsamlı kontrol için Social App uygulamasından faydalanmaktadır.
Bu sayede aynı anda Twitter, Youtube, Instagram, Facebook, LinkedIn, Tagged ve Google+ gibi uygulamalar en pratik şekilde yönetilebilir hale gelmektedir.
Hootsuite
Sosyal medyanın en önemli ürünü şüphesiz ki içeriklerdir. Güncelliği yitirmemek, zaman yönetimi sağlamak ve zaman kaybının önüne geçmek amacıyla profesyonel bir sosyal medya uzmanı Hootsuite uygulamasından faydalanacaktır.
Bu uygulama sayesinde haftalık ve aylık olarak planlanan her bir içerik sosyal medya platformunun içeriklerinin zamanlanmasını sağlamaktadır. Bunun için hesabın uygulama ile entegre edilmiş olması yeterlidir. İçeriklerin her gün istenilen saatte paylaşılması içerikleri güvence altına almanın en sağlıklı yoludur.
Sosyal Medya Uzmanı Kime Denir?
Kişi ya da markaların sosyal medya trafiğini arttırmak için gerekli tüm çalışmaları analiz eden ve uygulayan kişidir.
Hangi Sosyal Medya Araçları Faydalıdır?
İçerik planlaması için Hootsuite Kapsamlı analizler için Medya Planet Tüm sosyal medya uygulamalarını en verimli şekilde tek bir ekrandan yönetebilmek için Social App uygulamaları son derece faydalıdır.
Hangi Sosyal Medyayı Kullanmalıyım?
Eğer henüz bir sosyal medya hesabınız yoksa bir sosyal medya uzmanından danışmanlık hizmeti alabilirsiniz. Hedef kitlenizi en iyi şekilde tanıyan ve bu alana yönelik en uygun sosyal medya platformlarını belirleyen sosyal medya uzmanınız size her türlü aşamada yardımcı olacaktır.
Sosyal Medya Uzmanı Nasıl Çalışır?
Son dönemlerde çok popüler olan remote çalışma biçimi ile hizmet verir. Bu sayede en iyi sosyal medya uzmanları ile hangi şehirde yaşıyor olursanız olun çalışma şansınız vardır.
Sosyal Medya Uzmanı ile Çalışmanın Avantajları Nelerdir?
Bir sosyal medya uzmanı ile çalışmanın sağladığı en büyük avantaj üzerinde çalışılan sosyal medya platformuna hedef kitle trafiğinin çekilmesini sağlamaktır. Satışlarınız veya takipçileriniz, hedefinizde hangisi varsa, ilk aydan itibaren bir sosyal medya uzmanının varlığının yarattığı farkı hemen görürsünüz.